Innovation Camp 2016: MetLife již podruhé podpořil rozvoj českých studentů

PRAHA, 14. června 2016 – Vymyslet realizovatelný projekt, kolektivně rozvinout a prosadit inovativní nápad a úspěšně ho obhájit před odborníky. To a mnohem víc si mohlo v praxi vyzkoušet 69 studentů z 11 středních škol z celé ČR v rámci 2. ročníku speciální soutěže JA Innovation Camp MetLife 2016. V unikátním dvoudenním klání studentských projektových týmů, jež proběhlo 7. a 8. června 2016 v Průhonicích u Prahy, zvítězil tým, který propojil propagaci testů finanční gramotnosti pro mladé s podporou charitativních projektů. Akci zorganizovaly pojišťovna MetLife a nezisková vzdělávací organizace JA Czech.

Innovation Camp dal stejně jako vloni studentům možnost řešit reálný problém ze sféry byznysu, který jim zadal generální partner soutěže, pojišťovna MetLife. „Jedenáct týmů po šesti studentech spolupracovalo pod vedením mentorů z řad zaměstnanců MetLife a zpracovalo návrhy, jak nejlépe propagovat novou aplikaci Snoopyho testovárna, která testuje úroveň finanční gramotnosti. Tyto projekty měly být realizovatelné a konkurenceschopné. Studenti tak měli možnost si vyzkoušet týmovou spolupráci a rozvinout kreativní a inovativní myšlení,“ popisuje Josef Müller, výkonný ředitel organizace JA Czech.

Studenti předvedli skutečně velké nasazení i nevšední nápady. Porotu nejvíce zaujal návrh prezentovaný studenty ze škol v Praze, Táboře, Opavě a Jičíně, který spojil propagaci aplikace s možností získat za úspěšné otestování body. Ty by bylo možné symbolicky přeměnit na peníze, které budou věnovány vybrané charitativní organizaci. „Studenti prokázali opravdu velké kreativní schopnosti i praktický pohled na zadaný problém a připravili velmi zajímavý a profesionálně prezentovaný projekt,“ chválí vítěze soutěže Innovation Camp Iva Musilová, předsedkyně poroty a marketingová manažerka pojišťovny MetLife. Jako odměnu za vítězství získal každý člen týmu velkého plyšového Snoopyho i další ceny. Ale především možnost stínovat top manažery MetLife – strávit celý pracovní den po jejich boku a vyzkoušet si, jak to ve světě velkých společností chodí.

Klání nejnadanějších studentů

Členové poroty, složené z profesionálů na vzdělávání, komunikaci (marketing, PR a reklamu) a produktové pojišťovnictví, se shodují, že všechny projekty měly vysokou úroveň a bylo velmi obtížné vybrat vítěze. Hodnocen byl nápad, kreativita a originalita řešení, úroveň prezentace i realizovatelnost projektu, ale také týmová spolupráce a nasazení. Mezi zajímavé návrhy patřily například projekt #Nebuď negramotný nebo nápad na propagaci finanční gramotnosti prostřednictvím online hry Zastav zombie apokalypsu, odkazující na zombie finanční negramotnosti. Své nejnadanější studenty do klání vyslalo 11 středních škol. Účastníci byli náhodným losem rozděleni do týmů, jejichž součástí byl vždy jeden člen JA Alumni a jeden zaměstnanec pojišťovny MetLife v roli mentora. Studenti tak mohli čerpat inspiraci a zkušenosti od sebe navzájem i od zkušených profesionálů.

„Je zřejmé, že účastníci soutěže oceňují možnost prověřit v praxi své znalosti a vyzkoušet si řešení reálné obchodní otázky. Je to příležitost získat praktické zkušenosti a rozvinout užitečné dovednosti, které zaměstnavatelé vyžadují, ale absolventům často chybí,“ upozorňuje Iva Musilová. A právě to je smyslem soutěže Innovation Camp. Na rozdíl od 1. ročníku byl tentokrát camp dvoudenní a kromě soutěže nabídl studentům další aktivity, které podporují schopnost spolupráce v týmu, kreativního myšlení a improvizace. To se soutěžícím hodilo také při prezentaci jejich projektů. „Je to úplně šílené, protože jsme si nevěřili, že bychom v takové konkurenci mohli obstát. Je to obrovské překvapení. Možná jsme uspěli proto, že jsme dokázali skvěle spolupracovat a zapojit všechny členy týmu. Protože jsme se na začátku vůbec neznali, byla to pro nás obrovská zkušenost, stejně jako celý pobyt na Innovation Campu,“ svěřila se členka vítězného týmu, Tereza Tkáčová ze Slezského gymnázia Opava.

Složení vítězných týmů

1. místo

  • Pavel Herinek, Gymnázium a JŠ škola, Zlín
  • Tomáš Kocián, SŠ – COPTH, Praha 9
  • Nikola Koubová, Gymnázium Pierra de Coubertina, Tábor
  • Markéta Klégrová, SŠ hotelnictví a gastronomie SČMSD, Praha 9 Klánovice
  • Tereza Tkáčová, Slezské gymnázium, Opava
  • Barbora Pokorná, Masarykova obchodní akademie, Jičín
  • Petr Peroutka, Masarykova obchodní akademie, Jičín

Konzultanti MetLife: Stanislav Burian (1. den), Kateřina Novotná (2. den)

2. místo

  • Jan Stuchlík, Gymnázium a JŠ škola, Zlín
  • Veronika Šímová, Soukromá střední škola a JŠ, České Budějovice
  • Oleh Telychka, Masarykova obchodní akademie, Jičín
  • Tomáš Kropík, Gymnázium Pierra de Coubertina, Tábor
  • Lada Cermanová, Masarykova ZŠ a OA, Tanvald
  • Eliška Čížková, Gymnázium a SOŠ, Podbořany

Konzultant MetLife: Lucie Kratochvílová

3. místo

  • Sabina Menšíková, SŠ – COPTH, Praha 9
  • Matěj Křiváček, SSČ a JŠ, České Budějovice
  • Nikol Zemanová, Gymnázium a SOŠ, Podbořany
  • Aneta Kusá, SŠ hotelnictví a gastronomie SČMSD, Praha 9 Klánovice
  • Tomáš Mann, Gymnázium Stříbro
  • Lukáš Horák, VOŠ a SŠTe Česká Třebová

Konzultant MetLife: Tomáš Bruner

Soutěžní týmy byly složeny ze studentů těchto středních škol:

  • Vyšší odborná škola a Střední škola technická, Česká Třebová
  • Masarykova základní škola a obchodní akademie, Tanvald
  • Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany
  • Gymnázium Pierra de Coubertina, Tábor
  • Soukromá střední škola a jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, České Budějovice
  • Slezské gymnázium, Opava
  • Střední škola hotelnictví a gastronomie SČMSD, Praha 9 – Klánovice
  • Masarykova obchodní akademie, Jičín
  • Gymnázium, Stříbro
  • Gymnázium a JŠ škola, Zlín
  • Střední škola – Centrum odborné přípravy technickohospodářské, Praha 9

Členové poroty:

  • Iva Musilová, manažerka marketingu pojišťovny MetLife
  • Iva Kaplanová, ředitelka personálního oddělení pojišťovny MetLife
  • Michal Kovář, Bancassurance & DtC Director pojišťovny MetLife
  • Kamil Teplý, Digital Development Supervisor reklamní agentury WeAreGinger
  • Tomáš Hejda, zakladatel a jednatel agentury PR Mollo

O JA Czech

JA Czech je českou kanceláří organizace Junior Achievement, která je nejstarší a nejrozsáhlejší vzdělávací neziskovou organizací na světě. Vznikla v roce 1919 v USA a dnes působí ve více než 120 zemích světa. Do jejích programů se každoročně zapojí na 10 milionů dětí a studentů. Českou kancelář JA založil v roce 1992 pan Tomáš J. Baťa. Vzdělávací programy JA Czech v České republice od té doby absolvovalo více než 350 tisíc mladých lidí. JA Czech je akreditována Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy České republiky a pedagogům poskytuje akreditovaná školení. JA Czech je součástí JA Europe a je členem SKAV.

Základem vzdělávacího systému JA Czech je propojování světa firem a škol. Organizace je financována zejména z darů partnerů. K nejvýznamnějším patří Bata Shoe Foundation, Citi Foundation, Hyundai, MetLife, HewlettPackard Enterprise a Raiffeisenbank. Více informací o JA Czech naleznete na www.jaczech.cz.

Informace pro novináře:

Silvie Marhoulová,
manažerka vnějších vztahů,
mobil: +420 602 560 960,
e-mail: silvie@jaczech.cz , www.jafirma.cz , www.jaczech.cz , www.facebook.com/CzechJA .

MetLife Europe Limited, pobočka pro Českou republiku zahájila svou činnost na českém trhu v říjnu 1992. Je dceřinou společností MetLife, Inc., která patří ve světě pojišťovnictví ke špičce a poskytuje tak společnosti cenné zázemí. MetLife nabízí širokou škálu kvalitních produktů životního, úrazového, investičního životního a skupinového pojištění, které se osvědčily v mnoha zemích světa a které jsou schopny uspokojit požadavky klientů všech věkových kategorií. Více informací najdete na stránkách www.metlife.cz

MetLife, Inc. (NYSE: MET), je prostřednictvím svých poboček a dceřiných společností („MetLife") jednou z největších pojišťoven na světě. Pojišťovna MetLife byla založena v roce 1868 a je předním poskytovatelem životního a důchodového pojištění, zaměstnaneckých benefitů a správy majetku. MetLife pečuje přibližně o 100 milionů klientů, působí téměř v 50 zemích světa a zaujímá přední pozice na trhu v Japonsku, Latinské Americe, Asii, Evropě a na Středním Východě. Více informací najdete na stránkách www.metlife.com

Kontakt pro média

MetLife
Tereza Kůželová
PR MOLLO
Lenka Kabeláčová