Matěj se nám na táboře hodně ošklivě poranil. Na dvou místech si zlomil nohu a k tomu si poškodil kotník. Víc jak měsíc ležel v nemocnici, podstoupil řadu nutných operací a následovala dlouhodobá rehabilitace. Vzhledem k tomu, že s manželkou Klárou pracujeme na plný úvazek, to pro nás byla o to víc stresující a zapeklitá situace. Naštěstí je Klára opatrná a nechala Matěje po narození pojistit. Díky asistenční službě, kterou zdarma nabízí MetLife u pojištění Kamarád, jsme celým Matějovým uzdravením prošli snadněji.
Nečekaný telefonát a přerušená dovolená
Matěj odjel o loňských letních prázdninách na třítýdenní tábor na Jesenicko. My s Klárou jsme na týden vyrazili na cestu podél Jaderského pobřeží. Bohužel nám v polovině cesty zavolala vedoucí tábora, že se Matěj během jedné z celotáborových her ošklivě poranil a leží v nemocnici. Dovolenou jsme pochopitelně přerušili a odjeli za ním. Ještě po cestě Klára zavolala do MetLife a informovala se, jak nám mohou pomoci, jaké formuláře je nutné vyplnit a jaké dokumenty je potřeba přiložit.
Nic není tak hrozné, jak se na první pohled může zdát
Nezapomenu, jak jsme s Klárou poprvé uviděli Matěje v nemocnici. Oba jsme zůstali v šoku a v první chvíli jsme nevěděli, co máme dělat. Matěj byl samá odřenina a podlitina, nohu měl zafixovanou v železné konstrukci a kolem něj samé hadičky. Doktor nám naštěstí hned objasnil synův stav, dvojitá zlomenina holenní kosti, zvrtnutý kotník, naražený bok a pár odřenin. Ke vší té smůle si holenní kost zlomil tak nešikovně, že bylo nutné ji sešroubovat.
Pomoc od MetLife
S manželkou jsme po zbytek naší dovolené zůstali s Matějem v nemocnici, kde měl ležet ještě dva týdny. Klára si v zaměstnání domluvila Ošetřovné a já jsem se vrátil zpět do práce. Syna nakonec propustili o několik dní dřív. Jenže zrovna v době, kdy jsem s naším jediným autem byl na zahraniční služební cestě, a nepodařilo se nám sehnat nikoho známého, kdo by je odvezl. Naštěstí má MetLife v rámci pojištění Kamarád asistenční službu zdarma, která zahrnuje i dopravu dítěte z nemocnice po hospitalizaci. Asistenční centrála zorganizovala a uhradila náklady spojené s převozem. Jejich služeb jsme využili ještě jednou, a to v době, kdy jsem skončil v nemocnici já. Po pádu z kola jsem měl podezření na otřes mozku a nechali si mě několik dní v nemocnici na pozorování. Potřeboval jsem, aby mi žena přivezla pár věci, ale nemohla sehnat nikoho, kdo by zůstal u Matěje. Zavolala tedy na centrálu, a ta nám zdarma zajistila paní na hlídání.
Pojištění Kamarád
Díky pojištění Kamarád jsme dostali pojistné plnění za úraz. Dali jsme ho Matějovi, jako bolestné, které si schoval a plánuje si za ně koupit skateboard. To nám s Klárou moc na klidu nepřidalo. Po dodání veškeré dokumentace a přezkoumání synova případu nám MetLife vypočítala výši pojistného plnění, které nám pokrylo část nákladů spojených s hospitalizací a následnou rehabilitací. Tím, že se mu úraz stal během hlavních letních prázdnin, získal bonus ve formě dvojnásobného navýšení plnění. Pojištění má ještě jednu velkou výhodu, a tou je již zmiňovaná Asistenční služba zdarma. Klára několikrát využila možnost bezplatné telefonické lékařské konzultace, když nerozuměla některým pojmům v lékařské zprávě, nebo si nebyla jistá podáním některého léku.
Pojištění Kamarád nabízí dvě varianty: rizikovou, zaměřenou na pojistnou ochranu dítěte a dospělého, nebo investiční, pojistnou ochranu s investiční složkou. Matěj má sjednanou druhou variantu, chtěli jsme, aby měl při vstupu do samostatného života něco do začátku.
Dá se na úraz předem připravit?
Matěj během jednoho z úkolů celotáborové hry propadl do vyschlého koryta podzemní řeky. Byla to nešťastná náhoda, které se nedalo nijak zabránit a ani se na ni nijak připravit. Proto jsem rád, že má Matěj sjednané úrazové pojištění. Nikdy totiž nevíme, co a kdy se stane. Je proto lepší mít za sebou někoho, na koho se můžeme spolehnout a kdo nám při těchto nečekaných událostech pomůže a poradí. A to v našem případě byla pojišťovna MetLife.
Petr Malý, klient pojišťovny MetLife