Vyzkoušel si práci finančního makléře, na chvíli působil i v bance. Ale nebylo to ono. Proto nastartoval kariéru pojišťovacího poradce pro MetLife. „Pojišťovák není žádnej chladnej kravaťák, co přišel inkasovat peníze,“ snaží se svým přístupem bourat některé zažité mýty Petr Veigl. Na schůzku s klientem přijede klidně na motorce a rád se s ním podělí o to, že je vegetarián nebo že má blízko k duchovnu. Přesto však zůstává pragmatický, oběma nohama pevně na zemi, a říká: „Tím nejdůležitějším je pojištění životních rizik a na to je MetLife expert.“
Jaká byla vaše motivace začít pracovat jako pojišťovací poradce?
Rozhodně to mělo své důvody, proč jsem se tak rozhodl. Dříve jsem pracoval jako makléř pro jednu nejmenovanou společnost. A jako takový jsem měl široký pracovní záběr od pojištění majetku, pojištění odpovědnosti přes hypotéky, stavební spoření až po pojištění životních či úrazových rizik. V jednu chvíli mi došlo, že toho začíná být opravdu moc. Měl jsem ve svém kmeni přes čtyři sta klientů a hlavu jako kůň. Nechtěl jsem být poradcem, který na každou čtvrtou otázku odpoví: já vám to zjistím. Protože zkrátka není možné mít v paměti neustále aktuální informace o takovém množství produktů. To opravdu nejde. Proto jsem si řekl, že raději budu dělat jednu věc, ale budu ji dělat skutečně profesionálně a budu ji dokonale znát a ovládat.
Takže jste přestal dělat makléře a šel do MetLife?
Ne, před nástupem do MetLife byla ještě asi tříletá etapa, kdy jsem pracoval v bance jako hypoteční bankéř. Pak jsem se ale rozhodl vrátit se do světa pojišťovnictví s tím, že využiji své zkušenosti z pojistného trhu. Nechtěl jsem ale zpátky do toho rychlíku a stresu, který jsem měl jako makléř. A protože jsem měl přehled o tom, jak které pojišťovny fungují a na co se soustředí, věděl jsem, že MetLife se věnuje jen životním rizikům – životnímu a úrazovému pojištění. Což je podle mého mezi pojistnými produkty to nejdůležitější. A tak jsem usoudil, že pokud veškerou svou energii věnuji stoprocentně rizikovému pojištění, je velký předpoklad, že v tom budu fakt dobrý. Ale před nástupem jsem prověřoval i další věci. Třeba mě udivilo, jak dlouho MetLife celosvětově působí, vlastně už od druhé poloviny devatenáctého století.
Proč je podle vás pojištění rizik, ať už životních či úrazových, tím nejdůležitějším?
Vždy se klientovi snažím vysvětlit, že cílem je zajistit, aby měl stále k dispozici nějaký příjem, pokud se mu něco stane a nebude moci pracovat. K čemu mu bude, že má skvělou pojistku na dům? K čemu mu bude, že má výborně pojištěné auto, když nebudou peníze, se kterými by zaplatil pojistné? Protože když klient bude dlouhodobě těžce nemocný a nebude mít zajištěný stálý příjem, tak je mu stejně auto k ničemu, a prodá ho. I rezervy jsou mu na nic, pokud do nich bude muset sahat, protože neměl udělané rizikové pojištění, například invalidity nebo závažných onemocnění. Nakonec se na tom finančně vyčerpá. Proto tím skutečně nejdůležitějším je pojištění vlastních rizik.
Co je na začátku kariéry pojišťovacího poradce tím nejtěžším, s čím se každý nováček musí popasovat?
Nebudu lhát, začátky jsou těžké. Každý se musí naučit, že telefon není tak „horký“, že ho může zvednout, nebo naopak někomu zavolat. Tahle práce je pro každého, kdo je otevřený, komunikativní, rád si povídá s lidmi a zároveň se umí prezentovat. Pro takového člověka je to skvělá příležitost. Ale musím říct, že mně osobně nástup pod MetLife velmi usnadnilo zdejší prostředí v agentuře, které je velmi přátelské. Ano, jsme tu sice každý sám za sebe, každý si budujeme své vlastní klientské portfolio. Ale s kolegy se navzájem podporujeme a vyměňujeme si zkušenosti. Nezáleží na tom, jestli jste tu rok nebo patnáct let. Radíme si navzájem a všechny rady od kohokoliv jsou cenné.
Máte nějaké osobní motto, kterým se ve své práci řídíte?
Nevím, jestli bych to nazval mottem. Ale snažím se, ať už ve vztahu ke klientům nebo nováčkům v agentuře, ukázat, že „pojišťovák“ je úplně normální člověk. Není to žádný chladný „kravaťák“, který přijede v nablejskané káře a jeho cílem je inkasovat peníze. Nic proti kravaťákům (směje se). O své klienty se skutečně zajímám. Už ve chvíli, kdy se s nimi mám vidět poprvé, zjišťuji, kým jsou. Svou práci dělám poctivě a když je potřeba, nechám do ní klienty nahlédnout. Pak pochopí, že to s nimi myslím dobře a upřímně, a začnou mi opravdu důvěřovat.
Petr Veigl, pojišťovací poradce, pracuje v agentuře pojišťovny MetLife v Hodoníně
- Druhým rokem na pozici pojišťovací poradce.
- Jeho klientské portfolio čítá přes sto klientů nejen z Moravy, ale i Čech.
- Je rozvedený a má jedno dítě.
- Ve volném čase rád sportuje – běhá, jezdí na kole nebo navštěvuje fitness centrum.
- Je vegetarián a věnuje se duchovnímu rozvoji.
Chcete se dozvědět více o práci pana Veigla? Máte zájem o produkty společnosti MetLife? Podívejte se na facebookové stránky regionální kanceláře MetLife v Hodoníně nebo panu Veiglovi napište e-mail na: petr.veigl@zp.metlife.cz.